- Naam: Stéphanie Dupont
- Leeftijd: 31 jaar
- Geboorteplaats: Geboren in Luik, opgegroeid in Diepenbeek
- Woonplaats: Sint-Truiden
- Relatie: Michaël, 16 jaar samen
- Kinderen: Zoon, Lou-Matisse 17 maanden. 2e zoontje op komst en verwacht in mei 2022
- Opleiding: Politieke wetenschap, economie
- Carrière: 6 jaar bij TRIXXO
- Hobby's: De natuur intrekken en een goede wandeling maken om daarna lekker te aperitieven.
- Lievelingsgerecht: Met Italiaans kan je bij mij niets misdoen.
Hoe ben je in deze functie terechtgekomen?
Stéphanie Dupont: Ik heb altijd het gevoel gehad dat je bij TRIXXO heel veel kansen hebt om door te groeien als je dat wil. We zijn hier bezig aan een gigantisch groeiverhaal en dat biedt veel mogelijkheden voor mensen met ambitie. Ik werk zelf al zo’n 7 jaar voor TRIXXO. Onlangs groeide ik door van Recruitment Manager naar Directeur TRIXXO Dienstencheques Vlaanderen. Toen ik begon bij TRIXXO zaten we aan 3.000 huishoudhulpen. Vandaag, zes jaar later, gaan we richting 10.000. Dat is eigenlijk ongelofelijk. Maar dat betekent ook dat ik het bedrijf heb zien evolueren van een KMO-structuur naar een grote organisatie met diensten en mensen met een afgebakend takenpakket. Maar het familiale karakter van de begindagen is zeker nog aanwezig. Collega’s springen steeds mee op de kar, ook al behoort iets niet volledig tot het eigen takenpakket. Dat is fijn en die bedrijfscultuur wil ik ook mee bewaken.
Wat zijn jouw taken?
Stéphanie Dupont: Een van de zaken is het begeleiden van overnames. Zo werd ik meteen betrokken bij de overname van De Mangelaar en AssistAtHome. Dat waren van de ene dag op de andere 1200 huishoudhulpen die erbij kwamen. Dat was onmiddellijk aanpakken en eraan beginnen. Dat was ook meteen een goede leerschool. Vanaf dag één moest ik collega’s integreren en nieuwe mensen warm verwelkomen. Daarbij kon ik wel terugvallen op mijn ervaringen bij de personeelsdienst.
Hebben dienstencheques ook een maatschappelijke functie?
Stéphanie Dupont: Jazeker, er zijn heel wat belangrijke aspecten aan de dienstencheques. Onze huishoudhulpen hebben een grote toegevoegde waarde. Of dat nu bij een klant is die thuis is en veel voldoening heeft aan het sociale aspect of een drukbezet gezin dat na een dag hard werken thuiskomt in een mooi opgeruimd huis, het zijn allemaal belangrijke maatschappelijke meerwaarden die we elke dag samen creëren. Onze gezinnen appreciëren dat en de meesten laten dat ook zien. Het is onze taak als werkgever
om deze boodschap te blijven brengen naar de gezinnen toe en om zelf onze appreciatie dagelijks te tonen.
En er is ook de tewerkstelling.
Stéphanie Dupont: Natuurlijk. Het biedt heel wat mensen de kans om hun eerste stappen te zetten op de arbeidsmarkt. Of de mensen die kiezen voor een job dicht bij huis met de flexibiliteit om hun eigen uren te kiezen. Daarvoor is het ook een
mooi systeem. Voor de meeste huishoudhulpen is het poetsen en het ondersteunen van gezinnen echt een passie. Er zijn dus meerdere positieve elementen aan het dienstenchequeverhaal.
Zal TRIXXO de warme familiale bedrijfscultuur kunnen behouden als de organisatie blijft groeien?
Stéphanie Dupont: We zijn een decentrale organisatie. Daarmee bedoel ik dat we in belangrijke mate steunen op ons kantorennetwerk. Het is net door het uitbreiden van dat netwerk met meer kantoren, dat we dichter bij de mensen kunnen komen. Het lijkt een contradictie maar net door te groeien komen we dichterbij. Op personeelsfeesten merk je wel dat we met veel zijn. Maar ook dat is een enorme verrijking. Het bedrijf groeit in de hoogte maar ook in de breedte. Daardoor krijg je er collega’s bij uit andere sectoren of
met andere invalshoeken en dat is positief.
Waarom is TRIXXO de beste keuze?
Stéphanie Dupont: Door ons kantorennetwerk kan je dicht bij huis werken. Toch nog moeite met verplaatsingen? Dan voorziet TRIXXO de mogelijkheid voor het leasen van een elektrische fiets of brommer. Dat is al een belangrijk punt. Bovendien krijg je hier veel kansen. We hebben huishoudhulpen die doorgroeien naar jobcoach of consulent. We hebben consulenten die doorgroeien naar District Manager. Er is dus wel heel wat interne beweging. TRIXXO is een bedrijf dat altijd vooruit wil en mensen die zelf ook vooruit willen, zijn bij ons altijd welkom. Dus daar kunnen wij zeker het verschil in maken. Natuurlijk geldt het gezegde “Work hard, play hard” ook
hier. Maar je wordt er ook voor beloond. Dat is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.
Wat voor een “baas” ben je?
Stéphanie Dupont: Ik hoop dat ik een toegankelijke persoon ben. Ik ben niet van de harde aanpak, maar meer voor dialoog en consensus. Kom bij mij met goede voorstellen en dan pik ik het beste er wel uit. Dat is mijn manier om de mensen te motiveren en er elke dag voor blijven te gaan. Als er bijsturing nodig is dan pak ik dat uiteraard aan, maar altijd na overleg. Ik stuur een team van
ervaren District Managers aan. Het is door kennis te delen dat we er geraken. Ik zal streng zijn als het moet, maar pas als al het andere niet werkt.