black decorative triangle
TRIXXO Dienstencheques

Nieuws

Luciana zorgt dat overnames rimpelloos verlopen
12 april, 2023
Deel via:

Luciana hoef je maar een keer te ontmoeten en je vergeet haar nooit meer. Een warme, communicatief ingestelde persoon die altijd in is voor een grapje. Onmisbare eigenschappen in haar job als integratiemanager bij TRIXXO Dienstencheques. Overnames van andere dienstenchequebedrijven zijn immers een delicate zaak waar vaak veel emotie bij komt kijken. Dankzij Luciana als eerste aanspreekpunt voor de nieuwkomers worden alle plooien al snel gladgestreken.

“Na een overname van een dienstenchequebedrijf in Wallonië, Brussel of Vlaanderen is het mijn taak om het integratieproces van de bediendes en huishoudhulpen die erbij komen zo vlot mogelijk te laten verlopen. Ik moet ervoor zorgen dat zij vanaf dag 1 onze kantoren binnenstappen en alles gewoon blijft doorlopen.”

Wat wordt aan de nieuwelingen gezegd als ze worden overgenomen?

We stellen hen gerust. Er verandert namelijk niet zoveel. Hun klanten, hun werk, hun afspraken, dat loopt allemaal verder zoals gepland. Natuurlijk worden alle gegevens van klanten en huishoudhulpen in onze systemen ingevoerd. Ook daarmee gaan we aan de slag. Daarnaast wordt een planning gemaakt voor de re-branding van de kantoren. We willen dat de naam TRIXXO de oude naam overal vervangt. Ons doel is om de mensen zo snel mogelijk een deel van de TRIXXO-familie te laten worden, zowel gevoelsmatig als visueel.

Luciana, Integratiemanager TRIXXO Dienstencheques
Luciana, Integratiemanager TRIXXO Dienstencheques

Ga je individueel praten met de mensen?

Wij nodigen alle mensen uit op een infovergadering. Daar stellen we ons voor en leggen uit hoe we te werk gaan. Dat gaat vaak over heel praktische en concrete dingen. Bijvoorbeeld wanneer de lonen gestort worden. Soms zijn er ook persoonlijke vragen die men liever niet in groep stelt. Dat gaat dan bijvoorbeeld over afspraken rond verlofregelingen of ouderschapsverlof die met het vorige management zijn gemaakt. Uiteraard maken we voor die zaken tijd voor een individueel gesprek op het lokale kantoor. Voor onze consulenten werken we met buddies die helpen om het integratieproces en de kennismaking vlot te laten verlopen.

Is het moeilijk om de visie van TRIXXO over te brengen op de nieuwkomers?

Ik merk dat de visie van de overgenomen bedrijven vaak aanleunt bij die van TRIXXO. Dat is trouwens een punt waar TRIXXO sterk op let alvorens tot een overname over te gaan. TRIXXO heeft stilaan een dicht kantorennetwerk over het hele land. Dat is voor medewerkers van kleinere dienstenchequebedrijven vaak een voordeel. Zo kunnen ze via een kantoor werken dat dichter bij huis ligt. Daardoor verbetert het persoonlijk contact.

Is er over het algemeen wantrouwen of tevredenheid bij de mensen die erbij komen na een overname?

Wij investeren in onze mensen, bieden hen de kans om te groeien. Daarnaast kan iedereen ook beroep doen op het Ekivita platform dat maandelijks een heleboel leuke en interessante voordelen biedt. We bieden de mogelijkheid om een elektrische fiets of een scooter te leasen en iedereen ontvangt ook een uitnodiging voor onze familiedag en er worden regelmatig teamevents georganiseerd. Iedereen wordt met andere woorden warm onthaald en welkom geheten in een grote familie.

Vind je dat je nuttig werk doet?

Het is belangrijk dat er een aanspreekpunt is voor zowel de mensen die nieuw in dienst komen als voor de eigen diensten. Ook voor hen is de uitbreiding een uitdaging. Ik denk dan vooral aan de facilitaire dienst die de bestickering en de inrichting moet veranderen of de IT-dienst die de computersystemen op een lijn moet krijgen.

Wil je graag zelf aan de slag gaan als huishoudhulp of consulent bij TRIXXO? Goed nieuws, wij zijn altijd op zoek naar nieuwe collega's!

TRIXXO Nieuws

Bekijk ook deze artikels