Hoe ziet je parcours bij TRIXXO eruit?
Els: "In 2009 begon ik als huishoudhulp voor een klein, lokaal dienstenchequebedrijf. In 2019 – tien jaar later – kreeg ik binnen datzelfde bedrijf de kans om deeltijds administratieve ondersteuning te bieden. Ik heb dus een tijdje beide jobs gecombineerd. In april 2021 kwam dan het nieuws dat het bedrijf werd overgenomen door TRIXXO. Voor mij was dat even een heel onzekere periode, aangezien ik niet kon voorzien wat er met mij ging gebeuren. Toevallig stond er destijds een vacature open voor de functie van dienstenchequeconsulente voor het kantoor van Herk-de-Stad. Al tijdens het eerste gesprek merkte ik dat er echt naar mij werd geluisterd; wie was ik als mens en welke doelen had ik voor ogen? Al heel snel volgde een tweede gesprek en enkele dagen daarna het verlossende telefoontje. Ik ben daar nog elke dag dankbaar voor. En dat meen ik écht!"
Els: "Al tijdens het eerste sollicitatiegesprek merkte ik dat er echt naar mij werd geluisterd."
Sonia: "In 2005 begon ik mijn carrière als huishoudhulp bij Aces Titres-Services (dienstenchequebedrijf voor schoonmaak en strijkhulp in de regio Waals-Brabant-Henegouwen centrum, nvdr.). Na twee jaar solliciteerde ik voor de functie van operationeel verantwoordelijke. Ik ben bij Aces TS gebleven in die functie tot de overname door TRIXXO in maart 2020. Om eerlijk te zijn, had ik het in het begin een beetje moeilijk met die overname. Later besefte ik wel dat werken bij een grote organisatie als TRIXXO vooral nieuwe deuren opende voor mij. Ik besefte al snel dat ik na dertien jaar in dezelfde job nood had aan verandering. De kans om het vak van dienstenchequeconsulente aan te leren kwam dan ook als geroepen. De aanpassing was ingewikkeld, maar zo verrijkend dat ik verder wilde met TRIXXO. Dankzij de training van mijn voormalige District Manager Emilie en de steun van het management, kon ik na mijn eerste twee jaar bij TRIXXO al doorgroeien naar de functie van District Manager. Sinds april 2022 voer ik deze job uit."
Sonia: "Werken bij TRIXXO opende vooral nieuwe deuren voor mij."
Wat vond je het leukst aan de job als huishoudhulp?
Els: "De vrijheid om je uurrooster zelf te bepalen en het contact met de klanten. Als je meer dan 10 jaar bij je gezinnen komt, schept dat toch wel een band. Ik heb nu nog steeds een goed contact met elk van mijn oud-klanten."
Sonia: "De flexibele werkplanningen waren perfect te combineren met de zorg voor mijn kinderen. Ik wilde heel graag werken, maar had geen oppas ter beschikking. Het systeem van de dienstencheques was dus exact wat ik op dat moment nodig had. Ook positief is dat het een job is waarin je veel sociaal contact hebt."
Wat vind je het leukst aan je huidige job?
Els: "Elke dag is anders. De planning die je ’s morgens voor ogen hebt, verdwijnt vaak als sneeuw voor de zon. Maar dat geeft niet, want ik hou van uitdagingen. (lacht) Ik probeer een meerwaarde te zijn voor mijn collega’s, huishoudhulpen en klanten. Ik werk elke dag met volle passie en probeer die drive ook mee te geven aan anderen. Door een goed contact te onderhouden met klanten, is het vaak ook makkelijker om een goede match met een huishoudhulp te vinden."
Sonia: "De kans om elke dag te blijven groeien. Niet alleen, maar samen met mijn team. De TRIXXO-waarden kan ik dagelijks toepassen: uitdagingen aangaan, groeien en doen groeien. Dat zit ook in mijn aard. (lacht) Ik kan in mijn huidige job initiatief nemen, een team player zijn en indien nodig snel handelen. Allemaal zaken die mij enorm motiveren."
Wat hebben de job van huishoudhulp en je huidige job met elkaar gemeen?
Els: "Beide jobs moet je wel met een zekere ‘goesting’ en verantwoordelijkheid doen, anders hou je het niet vol."
Sonia: "Simpelweg helpen. Je speelt een belangrijke rol in de ondersteuning van de mensen in hun dagelijkse leven."
Heeft je ervaring als huishoudhulp voordelen in je huidige job?
Els: "Wat bijna dagelijks in mijn voordeel speelt, is dat ik begrijp welke problemen of obstakels onze poetshulpen soms ervaren. Dankzij de +10 jaar ervaring als huishoudhulp op de teller kan ik vrij goed situaties inschatten en beoordelen. Steeds met respect voor zowel de huishoudhulp als de klant."
Sonia: "Dankzij mijn ervaring als huishoudhulp ben ik het gewend om flexibel en sociaal te zijn. Die eigenschappen komen me nog elke dag van pas. Omdat ik van nature ook nieuwsgierig en erg leergierig ben, stond ik sowieso open voor de kansen die TRIXXO te bieden heeft."
Waarom werk je graag voor TRIXXO?
Els: "Ik heb een bepaalde vrijheid en verantwoordelijkheid om mijn kantoor te leiden op ‘mijn’ manier. Indien nodig kan ik ook steeds te rade gaan bij collega’s en vice versa. Het is ook een fijn en geruststellend gevoel om te weten dat ik een regioverantwoordelijke heb die steeds achter haar consulenten staat, wat er ook gebeurt. Ik heb nog nooit het gevoel gehad een nummer te zijn binnen de toch wel grote organisatie die TRIXXO ondertussen is. Elk contact is warm en hartelijk, iedereen draagt zijn steentje bij op zijn manier."
Sonia: "De mogelijkheden zijn eindeloos bij TRIXXO en er zijn altijd nieuwe uitdagingen om aan te gaan. Je krijgt de kans niet om je te vervelen." (lacht)
Wat zou je graag nog bereiken bij TRIXXO?
Els: "Ik besef dat ik een niet zo voor de hand liggende kans heb gekregen. Laat mij dus nog maar even verder surfen op deze positieve vibes."
Sonia: "Een glimlach toveren op de gezichten van de mensen met wie ik werk en ze laten zien dat alles mogelijk is als je jezelf de middelen geeft om het te bereiken."
Welk advies zou je je jongere ik meegeven?
Els: "Creëer kansen, wacht niet af tot iets je pad kruist, maar kijk zelf wat er zich allemaal op dat pad bevindt. Je gaat ook fouten maken, maar daar leer je uit."
Sonia: "Durf! Niets is onmogelijk, je moet alleen het geduld en de wil ervoor hebben. Zelfs als het leven moeilijk wordt, zal je er geraken."
Heb jij interesse in een job als huishoudhulp, dienstenchequeconsulent(e) of district manager bij TRIXXO?
Meld je aan via het sollicitatieformulier of bekijk onze interne vacatures.